Niin, mehän oltiin eilen siellä mejäkokeessa äitin kanssa. Lähdettiin niin aikaisin aamulla, että normaalisti iskä olis vielä töissä ja me vaan nukuttais. Onneks mä sain nukkua melkein koko matkan. Äiti oli valvonut aika paljon, joten se meinas ihan oikeesti nukahtaa rattiin pari kertaa. Siispä se otti parit torkut matkalla. Siis bussipysäkillä, ei ajaessaan. Sen ajan minä vahdin metsää ja ohiajavia autoja. Sitten kun matka jatkui, minä sain taas nukkua.

Perillä jouduin heti odottelemaan autossa, enkä tykännyt yhtään. Yritin kyllä huudella äitille, mutta se ei ilmeisesti kuullut (Kyllä kuuli ja niin kuuli kaikki muutkin, toim.huom.). No sitten yhtäkkiä olinkin jo puussa kiinni ja ruvettiin ampumaan. Säpsähdin vähäsen, mutta se ei tuomaria haitannut. Emma oli viereisessä puussa kiinni ja se saatto huomata, joten mua vähän nolotti. Ja se mua nolotti vielä enemmän, että kun autoon oli pakkautunut minun ja äidin lisäksi myös Riikka, Emma ja tuomari, niin äiti menee ja sammuttaa auton 4 kertaa ennen kun saa sen peruutettua pöpeliköstä. Äitihän ei kovin usein autoa aja, ja nyt oli lainassa mummun auto joka oli ihan vieras. No, vaikka aika karmivia hetkiä koettiin äitin kyydissä, niin elossa ollaan. Ihan kiva kuitenkin kun saatiin mummun auto lainaan, eikä tarvi aina mennä muiden kyydeillä. Äitikin oli tyytyväinen kun sai välillä kyyditä muita, eikä aina olla kyydittävänä.

No, siellä metsässä joutui taas odottelemaan autossa, koska ensin oli Emman vuoro jäljestää äitin opastama jälki. Ei ollut helppo kuulemma. Se varmaan kertoo siitä jotain omilla sivuillaan joskus. Sitten äiti kävi purkamassa sen jäljen ja Emma tuli onneksi mun kanssa autoon odottelemaan kun sen emäntä meni opastamaan ja purkamaan oman jälkensä. Tässä oon autossa Emman kanssa (Emmaa vaan ei näy):

818804.jpg

Huhuu, missä sä olet?!

818805.jpg

Sitten me kaikki lähdettiin sinne missä oli mun vuoro mennä etsimään. Aluks vähän hämmensi se kun pyydettiin etsimään sellainen sorkka, mutta sitten kun seurasin sellasia sorkanjälkiä, mut käskettiin pois sieltä ja taas pitikin seurata sitä verijälkeä. Sitten mun meni vähän keskittyminen kun siellä keskellä metsää oli sellainen iso oranssi-valkoinen ihmeellinen lippuviritys. Piti käydä se tarkistamassa ja siinä ohessa mä hukkasin jäljenkin. Äiti vaan sano, että "etsi, etsi", ja kun minä en löytänyt niin ajattelin olisko se kaivautunut siinä kohtaa maan alle. No tuomari sanoi, ettei se sinne ole mennyt ja vei mut sinne mihin mä sen jäljen hukkasin. Sit mä pidinkin vähän tarkemmin nenäni maassa, etten vaan enää hukkaisi jälkeä. Sitten ei saa yhtään pistettä jos kolme kertaa toheloi. Äitiä jännitti kun matkaa oli vielä.

No sitten me tultiin kohta sellaseen paikkaan missä se sorkka oli kaatunut ja jättänyt ison jäljen sammaleeseen. Sit mä tajusin, että tästä se ainakin on mennyt. Tarkistin sen vielä kunnolla ja jatkoin matkaa.. Välillä tuuli vei hajua, mutta huomasin sen aika hyvin ja palasin aina ihan siihen jäljelle. Sitten tuli sellainen kohta, missä äiti jo melkein luopui toivosta: siinä ihan meidän jäljellä oli jonkun peuran tai jonkun luita. Äiti ajatteli, että nyt me jäädään siihen aterioimaan, mutta se ei taas muistanut, ettei mulle barffi maistu. Pissasin vaan reteesti päälle ja jatkoin matkaa. No, sitten tuli toinen paikka missä se sorkka oli taas kaatunut. Äiti tuuletteli takana. Haistelin ja maistelin sen taas tarkkaan, ja aloin sitten etsimään, että mihin suuntaan se sorkka on lähtenyt. Oikea suunta löytyi ja pystyin aika itsevarmana kulkemaan jäljen perässä. Kertaalleen se sorkka yritti mua vähän harhauttaa yhden metsätien kohdalla, mutta löysin kyllä mistä se oli mennyt yli. Sitten mä jatkoin vaan ja kappas, minä löysin sen sorkan! Se oli delannu sinne keskelle metsää! Sain hetken tutkia sitä ihan rauhassa ja sitten tuo äiti alkoi minua kovasti kehumaan. Olin aika polleeta poikaa kun sorkkaa kannettiin autolle.

Sitten äiti ja Emman emäntä meni syömään ja me levättiin Emman kans autossa. Aika väsyneitä oltiin! Sitten illemmalla minä sain vielä palkinnonkin, tässä siitä kuva:

818806.jpg

Tarkempia tietoja mun suorituksesta voi lukea sivulta "Mejätulokset".