Niin, tuossa parin postauksen takaisessa kommentissa lupasin kertoa, että mikä on vienyt multa unet ja mielenrauhan. Nyt sen kerron, vaikka vähän noloa onkin.

Iskä ja äiti oli käynyt sellaisessa isossa kaupassa, mitä iskä sanoo suomalaisen miehen maanpäälliseksi helvetiksi. Nyt se oli kuulemma ollut siellä ihan kiltisti, vaikka tottahan se on ettei sellaiset kaupat sovi antiikkikauppiaille. No, ne oli kuulemma ostanut sieltä kaikenlaista kivaa. Minä sitten innoissani menin tonkimaan sellaista isoa rumaa sinistä kassia. Niskakarvat nousi pystyyn saman tien ja piti mun vähän muristakin. Ihan karsee haju tuli sieltä! Äiti vaan nauro mulle ja alko kaivaan tavaroita ulos sieltä kassista. Siellä alimmaisena oli se hajun lähde! Se oli joku mikä näytti ihan nyljetyltä parsonilta, mutta en jäänyt tekemään sen kanssa tarkempaa tuttavuutta. Aivan kamala! Mulla on kuulemma pentuna ollut sellainen ja ne oli ajatellut, että tykkäisin taas sellaisesta kun en ehkä enää pissais sen päällekään. Miksi mä tykkäisin jostain pahalta haisevasta raadosta??

No, äiti yritti mua houkutella sitä katsomaan ja sanoi että se on vaan lampaantalja. En suostunut, vaan menin vaan yläkertaan sängyn alle ja toivoin että se menis pois. Oli se kuulemma mennyt ulos, mutta en ollut siltikään ihan varma uskaltaako alas mennä. Menin sitten varovasti istuskelemaan sohvannurkalle, mutta melkein tipuin siitä kun tärisin vain. Äiti yritti saada mua nukkumaan, mutta en uskaltanut jos se talja olisi vaikka hyökännyt piilostansa sillä aikaa. Enkä uskaltanut koko yönä nukkua, kukuin vain.

No aamulla lähdin kyllä äitin kanssa ulos. Juoksin suoraan yläkerrasta ovelle katsomatta sivuilleni, jos se vaikka kyttää mua jossain. Ja niinhän se kyttäs! Siinä ulkona ulko-oven vieressä oli "tuulettumassa" sanoi äiti. No minä kiskoin äitiä perässäni puistoon asti, ja äiti puolestaan kiskoi minut sitten kotiin kun olin tarpeeni tehnyt. En olisi millään uskaltanut. Iskä vei taljan sitten autoon piiloon, että olisin myöhemmin uskaltanut mennä siitä.

Nyt illalla mä olen jo vähän rauhottunut ja olen vähän syönytkin. Aiemmin ei maistunut kun jännitti niin kovin. Alan jo vähitellen uskoon, ettei se enää hyökkää mistään. Niin, ja olen myös leikkinyt sellaisilla leluilla mitä sain sieltä jättikaupasta. Råttaleluilla. Sain niitä kaksi niin voin tuhota toisen heti kättelyssä. :)

Nyt mulla jo vähän uni maittaa ja lähden ylös nukkumaan. Äitillä on vielä jotain asiaa niin se saa jatkaa:

Eli osaako joku kertoa, mitä sellaista Ikean lampaantaljassa on, mikä saa pienen parsonin aivan paniikkiin?? Se oli se haju jo mikä sen sai ihan sekasin. Tärisi ja läähätti, eikä siihen saanut mitään kontaktia. Aivan kamalaa. Onneksi nyt jo vähän helpottaa. Onko muilla kokemuksia?