Äiti unohti, että parsonlenkki on siirretty keskiviikolle, joten käytiin vaan tossa puistossa iltalenkillä. Siispä mulle jäi aikaa kertoo nyt ne aiemmin lupaamani synttärikuulumiset. Sinänsä mun synttärinä ei tapahtunut juurikaan mitään ihmeellistä. Oltiin mummulassa ja mä jouduin välillä talonvahdiksi ihan yksinkin, kun muut kävi mun Oona-serkun synttäreillä. Mä en päässyt mukaan kun mä en haltsaa sen ikäsiä lapsia. Lähinnä se Oonan Lenni-pikkuveli on musta aika jännittävä. Yks urhea pikku kääpiö oli kuitenkin tullut mummulaan viikonlopuksi, piittaamatta siitä, etten aina osaa senkään kanssa käyttäytyä, nimittäin siis mun ihanainen Elli-serkku. Ja nyt selvis sekin, mitä äiti tarkotti sillä että se on muuttunut. Ei, sillä ei ollut uutta tukkaa, vaan sehän oli ruvennut liikkumaan hirveetä kyytiä ympäriinsä ja kiipeileekin joka paikkaan. Se maistu kuitenkin edelleen hirveen ihanalle, ja mun piti sitä pussailla taas aika paljon. Ihmisten mielestä liikaa. Edestä ja takaa.

972825.jpg  972830.jpg

Elli oli jo aika tottunut siihen että pussailen paljon, ja se osas jo valmiiks sulkee kaikki röörit kun mä aloin lähenteleen:

972814.jpg

Kyllä se ois mua paljon silitellyt myös jos olisi ehtinyt:

972822.jpg

Oli meillä yhteisiä leikkejäkin, kuten pullolla ja pallolla leikkiminen. Äiti oli hirmu ylpeenä kun osasin viedä leluja Ellille ja hienosti annoin Ellinkin ottaa niitä. Kunnes kolmantena päivänä mä komensin Elliä (turhan läheltä) kun se yritti ottaa mun palloo. Siis en mä osunu, uhkasin vaan. No äiti hermostu siitäkin ja jouduin arestiin, enkä enää saanut leikkiä Ellin kans niin paljoo. Mua kyllä harmitti se ja yritin pussata lohdutukseksi (kun Elli säikähti mua), mutta aresti odotti kuitenkin. Oikeesti mä kyllä tykkään Ellistä ihan hirveesti, enkä mä tarkottanut. Onneks Elli on koiraihminen, eikä se välittänyt. Sekin tykkäs musta vielä kuitenkin.

972836.jpg

972837.jpg

972838.jpg

Sit sunnuntaina Vaarikin tuli reissusta kotiin. Elli sai istuskella sen sylissä, joten mä halusin kans. Oli aika ihana asento kun makoilin Vaarin sylissä ja laitoin pään Ellin ja Vaarin väliin. Ja Vaari vielä silitteli.

972840.jpg

Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä on kuva mun synttärikakusta, mikä on tollanen ihan perinteinen maksalaatikkokakku nakkikynttilöillä ja sydänpalakoristeilla:

972834.jpg

Hyvältä maistui, vaikka tiputinkin loput lattialle ja jouduin nuoleen ne sieltä. Mun lahjan äiti oli unohtanut kotiin, mutta ei se mitään. Mä oon nyt saanut sen ja pelannut sillä ahkerasti. Sain mä myös turvavyöt autoon iskältä jo aiemmin. Melkein unohdin sanoo, että mun Late-enolla oli synttärit samana päivänä kun mulla. Se täytti jo 18 vuotta! Se meni johkin sellaseen paikkaan juhlimaan mihin mä en päässyt, vaikka mäkin oon jo ihan iso poika.

Oli meillä myös agilityn tehotreenit viikonloppuna mummulan pihassa. Keppejä ja putkea. Laitan siitä vielä kuvia jos äiti muistaa kysellä niitä Liisa-tätiltä. Se sai otettua paljon hyviä kuvia.