801618.jpg

Otsikosta ja kuvasta voisi päätellä, että olisin päässyt vähän pidemmälle reissulle. Mutta ei; äiti ja iskä ne vaan lähti ja minä menin vaan maalle. Ei mulla siellä maalla kyllä yhtään kurjaa ollut, päinvastoin. Sain olla ensin vaarin kans päivän, sit mummun kanssa yhden yön ja sitten Late-enon kanssa loput. Kerron siitä kohta lisää, mut ensin annan äitin käyttää vähän tilaa mun blogista ku ei sil oo omaakaan. Sitä vähän ihmetytti muutama asia suurkaupungin luonnosta. Ensinnäkin Kööpenhaminan Nyhavnissa (kuva yllä) oli ollut joutsenpariskunta. Siis ne asu siinä kaiken hälinän keskellä. Aika hassua. Tässä niistä kuvia:

801622.jpg  801624.jpg

Ne joutsenet oli nukkumassa tossa alustalla, mutta sitten tuli joku paikallinen pikkupoika joka sylki ja heitti roskia niiden päälle. Äitillä keitti vähän yli ja iskä oli joutunut rauhoittelemaan. No, ne oli sit kattonut sitä poikaa pahalla silmällä oikein kovasti niin se oli vähän säikähtänyt. Äiti sano että jos ei se olis auttanut niin pojan vanhemmat olis saanut kuulla kunniansa...

Toinen asia mikä äitiä ihmetytti, oli satamassa olevat meduusat. Se kun oli raukka ajatellut, että meduusoja on vain oikein puhtaissa valtamerissä ja niiden rannoilla. No taas se oppi uutta kun näki sellaisen siinä satamassa uiskentelemassa. Siitäkin on pari kuvaa:

801625.jpg  801626.jpg

No, nyt tärkeimpään, eli minuun. Minä olin siis maalla. Oltiin ihan äijinä vaan Laten kans. Meillä oli bileetkin ja minä iskin likkoja. Aikas mukavaa oli elellä poikamieselämää välillä. Oon kuiteskin aika iso mies jo, eikä mun aina tarvis olla äitin ja iskän kans. No, tänään iskä haki mut pois ja sai kyllä huomata että olin hieman loukkaantunut kun ei mulle kerrottu että meenkin yksin maalle. Sit käytiin hakeen äitin töistä avain ja esitin sillekin loukkaantunutta naamaa. Että tietävät sitten ens kerralla kertoo suunnitelmistaan vähän tarkemmin. Tässä murjotan:

801628.jpg

Nyt mä oon jo vähän antanut anteeks. Ai niin, piti kertoo vielä mitä tyhmis äitille tapahtu. Se jäi lähtiessä lentokentän turvatarkastuksessa kiinni kun se yritti salakuljettaa saksia koneeseen. Sillä oli laukun sivutaskussa mun tassusakset, ohennussakset ja trimmausveitsi mitä on koitettu ettiä jo monta viikkoo... On se vaan hajamielinen... No, ne päästi sen kuitenkin saksineen koneeseen, koska toiset sakset oli niin "tyttömäisetkin". Kiitos vaan. Mitä lie tarkoittikaan.