Hei ny vaan taas kaikki kaksi lukijaa. Mä oon hirveen laiskasti mitään kirjotellu ku en oo tässä oikein iltasin aina jaksanut enkä oikeen päivisinkään. Mutta kun Lulu ny on kertonut misseilyistään ja sellasista niin mä kerron kans jotain kuulumisia ihan yleisesti.

Agilityyn kuuluu sellasta, että reenattu on jonkin verran, lähinnä ne omat harkat vaan eikä aina niitäkään jos äitillä on ollut joku pakollinen meno tai migreenit samaan aikaan niinku eilen. Mitään extraharkkoja ei olla käyty tekemässä oikein pitkiin aikoihin. Kisoissa ollaan käyty jonkin verran, mutta en oo jaksanu kirjotella niistä mitään kun ei se äiti oo taaskaan osannu ohjata. Viime kisoissa se mokas pitämällä mulle paraatiovet auki (niinku Touni sanoo) molemmilla radoilla sellasille esteille mitkä ois pitäny takaa kiertää. No, ainaski se tietää mitä sen pitää opetella. Eli kaikkee... 

Hirveen paljon meillä kuluu aikaa sellasissa remppahommissa. Äiti sanoo että se on meidän koti vielä kohta, mutta minä en ainakaan muuta sinne kun siellä on pelkkiä remppatavaroita ja rakennusmateriaaleja, eikä yhtään meidän ruokiakaan missään kaapissa. Eihän siellä oo vielä edes jääkaappia eikä pakastinta! Ja yhtenäkin päivänä mä olin niin paljon työnjohtajana sellasissa lasivillaeristyshommissa että mä luulen että musta varmaan tulee kohta lasivillakoira! No, on siellä sentäs jo lattia kahdessa huoneessa ja katto kaikissa valmis. Ja ikkunasta voi kattella kurreja ja räksiä.

On meillä onneksi jäänyt edes vähän aikaa perinteiseen syksyn elonkorjuuseen. Me ollaan Lulun kanssa poimittu kesän ja syksyn aikana ainaskin kaks litraa vadelmarjoja, litran verran mustelmia ja puolisen litraa myyriä. Ne on kyllä olleet tänä vuonna välillä auttamattoman pieniä. Kohta toi meidän remppa on kuulemma sillä mallilla että päästään muuttamaan ja sen jälkeen meidän ei tarvi ihan joka ilta sännätä sinne ja kuluttaa kaikkea meidän vapaa-aikaa siellä. Siis kun me ollaan siellä jo valmiiks. Ja välillä me halutaan tietty sieltä uloskin.

Mut juu, täs ny oli nopeesti jotain, ny mä lähen ulukoilemaan!