Eilen olikin sitten ehkä jännittävin päivä miesmuistiin. Lupi jäi naapuriin hoitoon, ja me muut lähdettiin autoilemaan. Ajettiin ensin sellaisen iskän kaverin luo, missä mun piti vähän ärhennellä yhelle labbisuroolle. No, se sanokin vastaan, joten katsoin parhaaksi siirtyä autoon odottelemaan. No sieltä me lähdettiin sitten hieman metsälle. Kun tulin autosta ulos, niin siellä oli sellanen sakutyttökin, joka tuoksu maailman ihanimmalle koska sillä oli Ne. Se oli kuitenkin tullut töihin, eikä hyväksynyt mun lähentelyäni ollenkaan. Mentiin sellaseen paikkaan, missä haisi ihan supikoiran kakka, ja oli tosi monta luolaan menevää reikää. Siinä mulle rupes valkeneen, että mitä me oltiin tultu tekemään.

Se sakutyttö meni ekana sinne luolaan, koska se oli jo kokenut tyttö. Sillä ei mennyt kovin kauaa kun se tuli toisesta reiästä ulos pidellen supia perskarvoista. Tehokas tyttö! No, sitten oli mun vuoro. Sain valkata kaikkein parhaimman hajusen aukon, ja eikun sisään vaan! Luola oli hirmu iso, ja mulla menikin aika kauan kun kiertelin siellä. Äitillä oli sellainen tutka millä se saattoi välillä kuunnella missä mä menen. Se oli musta ylpeä kun painatin hirveetä vauhtia eri reittejä siellä luolassa, ihan luolan perukoille saakka, ja sitten taas ihan eri paikasta ulos. Kävin sitten muistakin aukoista kattelemassa, että mitä niistä löytyis, mutta en löytänyt enää yhtään supea.

No, mä ajattelin sitten, että työt on ohi, ja nyt on huvin aika, ja ajattelin käydä antamassa vähän Panu-rakkautta sille tytölle, joka oli puussa kiinni ylempänä rinteessä. Se ei oikein tykännyt kun luuli että vien sen saaliin, ja se kävikin päälle. Mä kyllä puolustauduin, mutta iskä tuli siihen väliin ja se narttu sai tikattua mua poskeen. Kyllä mua hävetti. No se likka laitettiin sitten uudestaan sinne luolaan, mutta eihän sekään enää mitään löytänyt kun ei siellä ketään ollut.

Sit mentiin toiseen paikkaan. Sielläkin se tyttö pääsi ekana luolaan. Se paikka olikin vähän hankalampi eikä äiti olis mua sinne päästänytkään. Se sakukin oli pitkään yhden ison kiven alla, kunnes sai sen supin sieltä siirtymään. Sit kun se oli helpommassa paikassa, ihmiset kaivo sellasen reiän, ja mä sain sit auttaa loput. Eli ihan omaa saalista mä en saanut, mutta olin hyvänä apumiehenä. Metsämiehet sanoi mua ihan lupaavaksi, ja saatan päästä toistekin!

Pari kuvaa luolatouhuista:

1283867.jpg

1283869.jpg

1283870.jpg

Pahoittelen tuota pyllynreikäkuvaa, mutta siinä vaan satun oleen tositoimissa... Tuli siitä elukastakin kuvia, mutta jätetään ne nyt laittamatta...

P.S. Menee kategorian "Kettuilua" alle, vaikkei ees nähty ainuttakaan kettua..